Ekologik jihatlarni boshqarish kompaniyaning imidjiga, shuningdek, uning iqtisodiy faolligiga ijobiy ta’sir koʻrsatadi va raqobatbardoshlikni oshiradi. Atrof-muhitga gʻamxo‘rlik qilishga alohida e’tibor beradigan tashkilotlar oʻxshash maqsadlarga ega kompaniyalar bilan biznes aloqalarini oʻrnatishni afzal koʻradilar. Bu shuni anglatadiki, ISO 14001 sertifikati kompaniyaning bozordagi mavqeini mustahkamlaydigan foydali sarmoyadir.
ISO 14001 har qanday tashkilotga (atrof-muhitni boshqarish tizimlariga (EMS) tegishli) tegishli boʻlgan bir qator xalqaro standartlardan iborat standartdir. Uning maqsadi ekologik jihatlarni nazorat va monitoring qilishdir.
ISO 14001 standarti atrof-muhitni menejmentini boshqarish va yaxshilash boʻyicha ma’lumot va koʻrsatmalar beradi.
Sertifikatlashtirishning afzalliklari:
-
mijozlar, investorlar va raqobatchilar oldida korxona imidjini yaxshilash-standartni amalga oshirish orqali siz atrof-muhitga gʻamxoʻrlik qiluvchi mas’uliyatli va ekologik jihatdan ishonchli kompaniya maqomiga ega boʻlasiz;
-
-
kompaniyangizning atrof-muhitni boshqarish tizimlari qonun talablariga muvofiqligini jamoatchilik va mijozlarga yaqqol namoyish etishdir;
-
-
tashkilot faoliyatiga ishonch darajasi sezilarli darajada oshadi: nafaqat buyurtmachi, balki nazorat qiluvchi organlar tomonidan ham;
-
-
bu xalqaro bozorlarga kirishdir;
-
-
tenderlarda qatnashish imkoniyati;
-
-
kelajakda-fuqarolik javobgarligini sugʻurtalash xarajatlarini kamaytirish;
-
-
marketing va reklama harakatlari samaradorligini oshirish;
-
-
ishlab chiqarilayotgan mahsulot va xizmatlarning raqobatbardoshligini oshirish, shuningdek, investorlar e’tiborini jalb qilish.
Bundan tashqari, ISO 14001 menejment tizimining boshqa standartlari va ISO 9001, OHSAS 18001 kabi texnik talablarga mos keladigan tarzda ishlab chiqilgan.
ISO 14001 boʻyicha sertifikatlash korxonalarga oʻz faoliyatini ijtimoiy-iqtisodiy ehtiyojlarni amalga oshirish va ekologik xavfsizlik masalalarini hal qilish oʻrtasida uygʻunlikda amalga oshirish imkonini beradi. Shu tufayli kompaniya atrof-muhitga salbiy ta’sir koʻrsatish xavfini minimallashtirish, jamiyat va davlat oldida oʻz obroʻsini oshirish, imidjini yaxshilash va yangi bozorlarni, shu jumladan xalqaro bozorlarni kashf etish imkoniyatiga ega boʻladi.