Sifat tizimini sertifikatlash - bu sertifikatlashtirish organi bo'lgan uchinchi, mustaqil shaxs tomonidan tashkilotning sifat menejmenti tizimini tekshirish. Agar tekshirish ijobiy natija bergan bo'lsa, tekshiruvchi organ xalqaro standart talablariga muvofiqlik sertifikatini beradi. Sifat menejmenti tizimlarining eng mashhur xalqaro standarti ISO 9001:2015 hisoblanadi.
Tashkilotning sifat menejmenti tizimini sertifikatlash uch bosqichda amalga oshiriladi:
- birinchi bosqich - tashkilot tekshiruvchi organga sifat menejmenti tizimining hujjatlarini taqdim etadi. Sertifikatlash organi tashkilotning hujjatlarini tekshiradi va uning ISO 9001:2015 standartida ko'rsatilgan barcha talablarga qanchalik mos kelishini aniqlaydi.
- ikkinchi bosqich - sertifikatlashtirish organi tashkilotning sifat menejmenti tizimining auditini o'tkazadi. Sertifikatlashtirish organining auditorlari korxonaga kelib, hujjatlarning korxonaning haqiqiy faoliyatiga qanchalik mos kelishini joyida tekshiradilar. Shuningdek, u sifat tizimining samaradorligini tekshiradi.
- uchinchi bosqich - audit natijalariga ko'ra muvofiqlik sertifikatini berish to'g'risida qaror qabul qilinadi. Sertifikatlashtirish organi audit natijalarini tahlil qiladi va ijobiy natijalar bo'lgan taqdirda sertifikat berish to'g'risida qaror qabul qiladi.
Sertifikatlashtirish organi audit natijalarini tahlil qiladi va ijobiy natijalar bo'lgan taqdirda sertifikat berish to'g'risida qaror qabul qiladi.
Agar tashkilot sifat menejmenti tizimining standart talablariga muvofiqligini tasdiqlagan bo'lsa, sertifikatlashtirish organi sifat tizimiga sertifikat beradi. Qoidaga ko'ra, sertifikat 3 yil davomida amal qiladi. Sertifikatning butun amal qilish muddati davomida sifat menejmenti tizimining talablarga muvofiqligini tasdiqlash kerak. Tasdiqlash uchun sertifikatlashtirish organi nazorat tekshiruvlarini o'tkazadi. Qoidaga ko'ra, bunday tekshiruvlarning davriyligi yiliga bir marta o‘tkaziladi. Sertifikatning amal qilish muddati va nazorat tekshiruvlarining davriyligi sertifikatlashtirish organi akkreditatsiya qilingan sertifikatlashtirish tizimining qoidalari bilan belgilanadi.
Tashkilot sifat menejmenti tizimining ISO 9001:2015 talablariga muvofiqligini tasdiqlagan holda, sifatni ta'minlash tamoyillariga moyilligi va mijozlar hamda hamkorlarga keyinchalik namoyish qilish uchun mijozlarning ehtiyojlarini qondirishning ob'ektiv dalillarini oladi.