Mehmonxona sifat menejmenti tizimi ISO 9000 seriyali sifat standartlari, shuningdek, tashkilot ichidagi me’yoriy hujjatlar asosida ishlaydigan umumiy mehmonxonalarni boshqarish tizimining bir qismi boʻlib, bu taqdim etilayotgan xizmatlarning barqaror sifatini ta’minlashga, mijozlar ehtiyojlaridagi oʻzgarishlarni, raqobatchilarning xatti-harakatlarini, mamlakat iqtisodiyotidagi oʻzgarishlarni hisobga olgan holda mehmonxona sifatini yaxshilashga imkon beradi.
Sifat menejmenti tizimi mehmonxona sifatini boshqarish va nazorat qilishning samarali usuli boʻlib, uning muvaffaqiyatli ishlashining kaliti yaxshi shakllangan moddiy-texnik baza va tizimning alohida elementlarining ishlashini yaxshilaydigan innovatsion usullardan foydalangan holda doimiy takomillashtirish hisoblanadi.
Tizimli ish korxonada (sifat tizimini yaratadi), ishlab chiqarilayotgan xizmatlarning sifatini tashkil qiladi, sifat tizimining ichki tekshiruvlarini oʻtkazadi, sifat tizimida vazifalarni bajaradigan boshqa tuzilmalar ishini muvofiqlashtiradi.
Mehmonxonada samarali sifat menejmenti quyidagicha ifodalanadi:
-
korxonalarni samarali marketing boshqaruvi;
-
-
korxona standartlarini joriy etish;
-
-
biznes jarayonlarini, ishlab chiqarish jarayonlarini tashkil etish;
-
-
korporativ madaniyatning mavjudligi;
-
-
xodimlarga malaka talablarini qoʻllash;
-
-
xodimlarning mehnat standartlarini joriy etish;
-
-
xodimlarning mehnatini adolatli baholash va ragʻbatlantirish;
-
-
kirish vaqtidagi sifatni tekshirish.
Agar sifat menejmenti tizimining sanab oʻtilgan elementlarining har biri doimiy ravishda nazorat qilinsa va takomillashtirilsa, mehmonxona sifatli xizmatni uzluksiz amalga oshirishi va sifatli xizmatlarni taqdim etishi mumkin.