Menejment tizimidagi nomuvofiqliklar standart talablari yoki tashkilotning ichki protseduralari, tashkilotning haqiqiy holati va faoliyati oʻrtasidagi aniqlangan tafovutlardir.
Tuzatish harakatlari - bu nomuvofiqliklar qayta paydo boʻlishining oldini olish yoki shunga oʻxshash nomuvofiqliklar paydo boʻlishining oldini olish uchun bajarilishi kerak boʻlgan faoliyatdir.
Tashkilot faoliyati davomida nomuvofiqliklarni aniqlagan boʻlinma yoki xodimlar ishni toʻxtatishi hamda nomuvofiqlikni koʻrib chiqadigan va yuqori rahbariyatni xabardor qiladigan oʻz rahbari, ya’ni boʻlim boshligʻini xabardor qilishi shart. Nomuvofiqliklar bilan ishlash uchun tayinlangan xodimlar nomuvofiqlikning sababini aniqlash uchun nomuvofiqlikni sinchkovlik bilan tahlil qilishadi. Tahlil natijalari nomuvofiqlikning paydo boʻlishining asosiy sababini aniqlaydi va yuqori rahbariyat tomonidan koʻrib chiqilishi uchun ushbu nomuvofiqlikning takrorlanishini istisno qilishni kafolatlaydigan tuzatish choralari taklif qilinishi mumkin.
Ijrochilar, iloji boʻlsa, darhol rahbariyat tomonidan taklif qilingan va kelishilgan tuzatish harakatlarini hamda jarayonni muvofiqlashtirishni amalga oshirish yoʻli orqali vaziyatni tuzatish choralarini amalga oshiradilar. Qabul qilingan chora-tadbirlar sifat menejmenti tizimining belgilangan qoidalari va talablarini ta’minlash va iste’molchining ehtiyojlarini qondirish uchun etarli boʻlishi kerak.
Tuzatuvchi harakatlar yuzaga kelgan nomuvofiqlik sababiga qarab ishlab chiqiladi. Tuzatish harakatlari aniqlangan nomuvofiqliklarning va muammolarning oqibatlariga mos kelishi kerak.
Tuzatish harakatlarining bajarilishini nazorat qilish va tekshirish uchun javobgarlik tegishli boʻlimlarning rahbarlariga yuklatiladi. Nomuvofiqlik aniqlangan boʻlinma rahbari tuzatish harakatlarining bajarilishini tekshiradi.
Agar tuzatish harakatlari samarasiz boʻlib chiqsa, nomuvofiqliklar qayta aniqlanganda, rahbariyat nomuvofiq xizmatlarning sabablarini va amalga oshirilgan tuzatish choralarini aniqlashning toʻgʻriligini tahlil qiladi.
Tashkilotda nomuvofiqliklarni bartaraf etish va tuzatuvchi harakatlarni amalga oshirish maqsadi jarayonlar samaradorligini oshirish, sifat menejmenti tizimlarini baholash va takomillashtirishga imkon beradi.