Xizmatlarni boshqarish tizimining asosini aniq, tushunarli, shaffof xizmat ko'rsatish standartlari tashkil etadi. Ideal holda, ular restoran faoliyatini rejalashtirish bosqichida yaratilib hamda tarmoqli va mustaqil muassasalarda mavjud bo'lishi kerak.
Restoran biznesida eng ko'p qo'llaniladigan standartlar ISO seriyasidir, xususan:
-
ISO 9001 – sifat menejmenti tizimi;
-
-
ISO 22000 – oziq-ovqat xavfsizligi tizimi.
ISO 22000 oziq-ovqat mahsulotlarini ishlab chiqarish, saqlash, tashish, tarqatish va sotish bilan shug'ullanadigan barcha korxonalar qo‘llaniladi. Shuni ta'kidlash kerakki, standart nafaqat tayyor mahsulotlarni ishlab chiqarishga, balki ingredientlar va qadoqlarni etkazib beruvchilarga ham tegishli.
Standart, shuningdek, restoran, kafe va oshxonalar kabi umumiy ovqatlanish bilan shug'ullanadigan tashkilotlar uchun ham foydali bo'lishi mumkin. Raqobatbardosh xizmatlarni taklif qilishda ushbu standartlar zarur.
Tashkilotlar uchun standartlarni joriy etishning afzalliklari quyidagilardan iborat: imidj va raqobatbardoshlikni oshirish, etkazib beruvchilardan keladigan mahsulotlar sifatini nazorat qilish qobiliyati, bu xavfli xom ashyoni yo'q qilishga imkon beradi, xorijiy etkazib beruvchilar va iste'molchilar bilan o'zaro hamkorlik qilish uchun yangi imkoniyatlarni ochib beradi, vakolat va majburiyatlarning to‘gri taqsimlanishi esa mehnat unumdorligini oshirishga, har bir xodimni o‘z ishiga qiziqtirishga yordam beradi.
ISO 22000 standarti oziq-ovqat xizmati tashkilotlariga yakuniy oziq-ovqat mahsulotlari xavfsizligiga ta'sir qiluvchi barcha jarayonlarni doimiy takomillashtirishga yordam beruvchi mustahkam oziq-ovqat xavfsizligi boshqaruv tizimini ishlab chiqish imkonini beradi.