Mehmonxona sohasidagi xizmatlar sifatini boshqarish - boshqaruv mexanizmining tarkibiy qismlaridan biri boʻlib, mehmonxona faoliyatini tashkil etish usulidir. Xizmatlar sifatini boshqarish xizmatlarni taqdim etish jarayoni ishtirokchilari, korxona va xizmatlar iste’molchilari oʻrtasidagi munosabatlarni, xizmatlarni ishlab chiqarish va sotish jarayoniga ta’sir qilish shakllari va usullarini, boshqaruvning tashkiliy tuzilishini va xodimlarni ragʻbatlantirish shartlarini oʻz ichiga oladi.
Mehmonxona xizmatlari sifatini boshqarishning maqsadi sifatni yaxshilash va korxonaning barqaror raqobatbardosh maqomini ta’minlashga qaratilgan boshqaruv jarayonining shakllari va usullarini takomillashtirishdir.
Sifat sohasida mehmonxona strategiyasini shakllantirishning asosi standartlashtirish va sertifikatlashtirish sohasidagi qonunchilik va me’yoriy-texnik baza hisoblanadi.
Xizmat sifatini boshqarishning oʻziga xos vazifalari boshqaruv faoliyatining alohida tomonlarini tavsiflaydi va boshqaruv obyektining alohida qismiga boshqaruv tizimining ta’sirini aks ettiradi.
Agar sifat menejmenti tizimining har bir elementi doimiy ravishda nazorat qilinsa va takomillashtirilsa, mehmonxona sifatli xizmatni uzluksiz amalga oshirishi va sifatli xizmatlarni taqdim etishi mumkin.
Mehmonxona xizmatlari sifatini baholash ma’lum bir mehmonxonada koʻrsatiladigan xizmatlar sifati qaysi darajada ekanligini aniqlashga imkon beradi. Uning natijalari asosida mehmonxonada sifat menejmenti tizimi ishlab chiqiladi, uning maqsadi xizmatlar sifatini oshirishdir. Bunday baholash mehmonxona xizmatlari sifati sohasidagi kamchiliklarni koʻrish imkonini beradi. Kamchiliklarning yoʻqligi yuqori sifatga erishish yoʻlidagi asosiy qadamdir.